Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

lördag 28 november 2009

Lilla jul


Det har varit en riktigt aktiv lilla jul för vår del. Mer står egentligen på programmet över dagens aktiviteter men nu verkar orken och viljan ha tagit slut. Så nu hoppar vi hastigt fram till dagens sista programpunkt, glögg o mys framför dumburken.

Vi har spenderat i princip hela dagen o Kokkelby och handlat julklappar. Detta år med ovanligt stor framgång må jag påstå även om vi var långt ifrån ensamma i butikerna. Ännu återstår förstås ett par julklappar att inhandla men vi har gott om tid. Jag är nu mest förvånad över vilka personer vi har kvar att köpa åt. De brukar vanligen inte vara problem åt köpa åt dem. Men iår verkar det visst bli en lite annorlunda jul på den punkten.

Bilden ni ser ovan är tagen från vårt wc. Så nu behöver varken vi eller våra gäster oroa sig för ovälkomna strömavbrott längre. Ifall strömmen går så får man ju t.om. ha en riktigt mysig stund på dasseborg..

Inga kommentarer: