Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

torsdag 26 november 2009

Tiden går

Julen knackar snart på dörren och det börjar bli dags för den årliga julstädningen. Jag har inte riktigt kommit igång på allvar ännu men igår fick jag iaf upp julgardinerna i vardagsrum, köket och vår sovrum. Det anser jag vara en bra bit på vägen. Iår var jag t.om. noggrann med gardinerna jag tog ner. De blev alla tvättade, strukna och bortvikta. Förhoppningsvis har jag ork att införa det som en tradition, för det är ju betydligt roligare att plocka fram dem igen om de är i ett någorlunda skick.

Men den riktiga städningen av köksskåp, ugn, garderober osv lär få vänta. Kanske tar jag itu med dem nästa vecka, eller veckan därpå.. Det är ju ändå ingen som ska gå o rota i våra skåp, så vad är poängen med att att stressa sig helt slut inför julen?

Idag skall jag ta en dag ledigt från hemmet och bege mig ut på stan för att förhoppningsvis hitta lite julklappar. Hittills har det gått ovanligt smidigt med julklapparna för iår men det är inte över ännu. Skall även luncha med mellan syster yster idag. Får hoppas att det smakar, mina smaklökar är dock inte på topp eftesom en förkylning har erövrat dem.

1 kommentar:

sabina sa...

Jag har slutat städa skåpet enkom inför julen och gör det när det behövs istället. Som du skrev, varför stressa bort julfriden? Jul blir det nog fast inte skåpena är städade... ;)