Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

lördag 14 november 2009

Basar


Ikväll är det basar vid Zionkyrkan. Jag ser riktigt fram emot det. Ända sedan jag var barn har jag deltagit i församlingens basar och det är alltid lika roligt. Det har blivit en tradition för mig och självklart tycker jag det är roligt när M frivilligt följer med och rent av kan njuta av kvällen han med.
Så hela veckan har ugnen gått varm hemma hos oss. Vi får se om någon är villig att betala för det sen ikväll. Idag har jag även gjort klar tårtan till lotteriet. Det är den ni ser på bilden. Tyvärr uppstod lite problem när tårtan skulle flyttas.. o slutresultatet blev inte lika fint som jag tänkt mig. Men den får duga. Man kan ju inte förvänta sig att allt skall löpa smärtfritt när man har lånat ut sina "specialverktyg" åt en vän. Det är verkligen svårt att baka med "vanliga" köksredskap..

Inga kommentarer: