Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

fredag 11 december 2009

IRL


In Real Life, det är där jag har varit på sistone när jag har här på bloggen har lyst med min frånvaro. Så det finns massor att plita ner här, men det finns inte tid för några längre utlägg nu heller. En kort resumé skall ni iaf få.

Förra helgen utnyttjade vi vår bröllopsgåva som vi fick av våra vänner. Vi spenderade en riktig lyxnatt på hotell Eden i Nokia. Härligt. Hotellpaketet bestod av valfri behandling, kvällsbuffé, övernattning, frukostbuffé samt fri tillgång till badet. Vi njöt verkligen av vår behandling som bestod av rygg & nackmassage. Vi simmade både på fredag kväll och tidig lördag morogn. Maten var riktigt god och vi åt så pass mycket att vi kunde konstatera att vi ätit för mycket.. ni vet den där hemska känslan när man har fått i sig för mycket av det goda. Påväg hem besökte vi ideapark och tuuri. Så hemresan var dyr..
Så stort TACK för en underbar gåva!

Veckan som gått har varit lite mer ansträngande än normalt. Skiftesansvari har varit sjuk så ansvaret har legat på mina axlar. Ansvaret i sig är inget problem, men att vi varit för lite folk på golvet känns i kroppen. Nåja, veckan är över och det är dax att njuta av helgen.

Det blir en fullspäckad helg. Om en liten stund ska vi bege oss till målarns. Ska nämligen sköta "Ohoo" ikväll när hennes föräldrar ska på julfest. Vilket i sig betyder att vi missar en väninnas födelsedagskaffe. Men jag tror hon förlåter oss o har kaffepannnan varm en annan kväll. Hoppas nu bara att kvällen blir relativt lugn o förlöper smärtfritt. För imorgon på f.m kommer syster yster samt vår brors barn hit på pepparkaksbak. Det kommer att bli full rulle. På kvällen väntas sen gäster.

Fullspäckat, eller hur?
Nåja, sen kommer söndag som då kanske blir lite lugnare. Annars får jag väl njuta av måndagen som är min sista pekkas före jul.

Ha en riktigt skön helg allihopa!

3 kommentarer:

sabina sa...

Tack för sällskapet senast! ;) Nej, jag har den inte ännu men på söndag kommer den hem till brorsans.. Gissa var jag är den dagen?? :)

Anonym sa...

Vad roligt att ni tyckte om er bröllopspresent! :) Har nog tittat in nu och då för att se om du skrivit, så jag följer nog med vad ni håller på med! Längtar till julen då jag hoppas att träffa er alla! :) KRAMAR! Jenny

Marie sa...

Hoppas väninnan har pannan varm åt oss också, vi missade oxå kalaset då vi var på julfest igår kväll!
Ha de gott!