Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

lördag 7 november 2009

Tabletter


Ett köksbord skall enligt mig tåla vardagens slit. Men efter många piikar från min svärmor har jag nu då tagit mig lite tid att bearbeta min tablett-bojkott. Visserligen är bordstabletter praktiska, men ack så fula i mina ögon. De är tjocka, klumpiga, färgranna.. usch.
Så jag fick min egen lilla fix ide och gjorde på mitt eget sätt. Jag hittade en vaxduk på jysk i en riktigt neutral färg. (har för mig att syrran har den som vaxduk..) Köpte en bit och begav mig hemåt för att skära sönder den. Nu har den legat på arbetsbänken och irriterat mig ett par dagar. Så, idag tog jag tag i projektet och skar sönder den till små tabletter. Resultatet blev helt bra, enligt mig själv. M har inte sett dem ännu för han är ute och tvättar bilen.

Så nu är jag nöjd. Återstår att se hur bra de sen fungerar i praktiken... o hur mycket jag sist o slutligen använder dem?!
Men många + finns det med dem..
  • ingen annan har likadana
  • de har en bra greppyta
  • man kan tvätta dem i maskin
  • tar lite plats i förvaring, eftersom man kan vika ihop dem eller rulla ihop dem.
Nu ska jag göra i ordning maten och så blir det premiär med tabletterna.

2 kommentarer:

maria sa...

sekärt praktiskt å bra :) men sii ett på soman bara tå sole ligger å på å resten åv bordi bleiknar så int e lämnar fläcka tär ni har tablette! kan ju händ att e sko synas fort på ert bord eftersom he e så mörk! :)

sko d annos va intersera åv na kokkola??! :) J e ju i tyskland så ja sko behöv liti sällskap!!

Anonym sa...

Tabletter är bra OCH snygga. ;) Ja du anso, mitt i allt så har ja börja blogg meir! :) Jenny