Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

tisdag 10 november 2009

En ledig dag..


..är en dyr dag.

Vi har 270km till på vår tripmätare efter denhär dagen. För er som är bra på avstånd eller annars bara snabbtänkta så vet ni ju redan vart vi har varit. För er övriga, kan jag berätta att vi spenderat dagen vid Tuuri, Keskinen, Töysä. Vad ni nu sen behagar kalla köpcentret med äckligt mycket folk och ännu mer saker.

Idag var det inte så farligt mycket folk i farten. Men så är det ju ingen helg heller och de flesta knegade på jobb. Nu i efterhand inser man att man själv också borde ha hållit sig i jobb. För när man tar en pekkas och inte håller sig hemma. Jaa, då blir det dyrt..

Vi fyndade m.ao. en hel del materiella ting.
Fynda, ja det är så man skall uttrycka sig när man köpt en hel det saker och sen inte minns vad man planerat att göra med en del utav det när man väl är hemma. Vi har inte såå farligt mycket krimskrams denna gång, tror jag. Det lär väl kanske visa sig om ett ½ år typ när man städar skåparna och börjar fundera vad saker o ting ska vara bra för..

anyway så hittade jag en vinterjacka. äntligen bör vi väl tillägga. Den är kort sportmodell och svart. Varm, skön o passande åt mig. Hur beskriver man egentligen en jacka med rätt ord..? Jag är iaf nöjd med allt utom priset på den. Så det är väl bra med det då. Övriga saker som flyttade hem till oss var b.la. en reseväska. Så nu är vi redo för semestern våren 2010. En reseväska dit, två hem.

O så kom det hem en hel del ny elektronik.. så nu sitter M i vardagsrummet som ett litet barn på julafton. Han är nöjd. Schåå.. det var väl de största inköpen? En del småplock som nya dricksglas, lite järntråd och kortspelet skip-bo kom oxå hem.

Nu är jag trött men jag anser det är förlåtligt efter en dag på rymmen. Dessutom försöker jag göra lite bra ifrån mig nu ikväll. På arbetsbänken ligger 5st bröd och jäser så snart är det aktuellt med gräddning. Hoppas nu bara att jag håller mig vaken ända tills de är ur ugnen för jag tvivlar på att någon är villig att köpa ett svart och väl gräddat bröd på basaren.. *heh*

Fotot ovan är förstås Ceasar. Han använder barnmatsstolen som lekställning. Den kommer ju iaf till nytta då..

2 kommentarer:

sabina sa...

Jag gissar att det blev en ny tv?? Man brukar alltid komma hem med mycket mer än man tänkt sig när man är till det stället! :) Snygga tabletter i förra inlägget.

Anonym sa...

Jag å vill ti Tuuri! Har int vari tiid på super läng, oskojja så iri kanski 10 år saan?! Kan e faktist vara så längsaan? Tror he. Ses på basarn en sväng, komber no tiid en snabbis före ja far vidare! jenny