Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

tisdag 17 november 2009

Blomskott


Såhär stor har min "Vandrande Jude" blivit som jag fick skott av Marie för ca 1½år sen. Visst är den fin där den har sin egen plats i sovrummet? Snart är det nog dags att ta skott av den och låta delar av den vandra vidare. Är det någon som känner på sig att de behöver en ny grönväxt så kan de få skott av denna.

Egentligen borde man byta blomskott lite oftare. För iaf jag har konstaterat att blommor är dyra att köpa. Så bara man orkar sköta dem och har lite tålamod så får man en fin blomma från ett litet skott.

På tal om blommor borde jag nog vattna mina grönväxter nu. Det var ett tag sen sist..

1 kommentar:

Marie sa...

Wow!! Coolt! Jaså de heter vandrande jude, det var nytt för mig, o växa vill de verkligen. Jag tycker att de är väldans fina när de är riktigt mörkt lila.