Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

onsdag 11 november 2009

Avkoppling

Jag har druckit mitt kaffe och avnjutit ett par bitar aladdin choklad. Man måste passa på att äta dem nu innan julen förstör allt det goda med choklad. Dessutom är askarna så dyra nuförtiden att en chokladask nästan kan räknas som lyx. Iaf ordentlig vardagslyx.

Men efter lite skön avkoppling framför tv´n så har jag lagt i en växel inför kvällen. Den första bröddegen är redan utarbetad och ligger för jäsning. Planerar att jag skall hinna med en ännu en sista sats innan jag lägger mig ikväll. O visst, kvällen är ung, men jag planerar oxå att gå tidigt till sängs. Så det är liite knepigt att få det hela att gå ihop. Men på någon vänster skall det nog lyckas. Sen är brödbaket över, för denna vecka iaf.

Inga kommentarer: