Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

fredag 27 november 2009

Äntligen fredag

När man är så pass förkyld som vad jag är, men ändå har orkat jobba hela veckan. Då får man lugnt utbrista, äntligen fredag!

Jag är fortfarande i oskick. Nyser, hostar o snörvlar. Men det är bara dagens 8 timmar på jobb o sen kommer helgen så man får vila upp sig! Ska bli riktigt skönt att slänga sig på soffan bredvid Ebba o bara njuta av ledigheten.

Kan inte påstå att jag har måsten idag på förmiddagen, men visst är det bra om man få en del uträttat innan jobb. Jag hade tänkt sy nytt överdrag till kökssoffan men eftersom jag glömt att tvätta tyget här tidigare så blir det inte av. Det förra överdraget som jag sydde passade perfekt ända tills jag tvättade det första gången. Då krympte tyget. Jag hade tydligen glömt att tvätta det tyget innan jag använde det..

Nåja, det finns andra saker som bör göras. Blommorna måste få vatten, köksskåpen tvättas på utsidan.. etc.
Dags att skrida till verket.

1 kommentar: