Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

fredag 20 november 2009

Stål-kvinnan

Tidigare i veckan kom meddelandet från My pack att mina böcker hade anlänt. Hade tidigare i höst beställt böcker med min brorson från jultidningsförlaget. Det var ifyllas böcker för mor&far föräldrar. Tydligen hade jag inte varit så noggrann i mitt läsande angående boken eftersom jag först när jag höll den i min hand insåg att det bara vara frågan om att endera av mormor eller morfar skulle fylla i. Nåja, det var ju enkelt fixat tack vare adlibris utbud. Jag beställde då två böcker till så att även morfar/farfar skulle få fylla i. Vet sen inte hur mycket de uppskattar det, men jag ser fram emot att läsa dem. De är förstås ämnade till barnbarnen, som titeln på böckerna avslöjar. Hemma hos oss finns inga barnbarn ännu men jag vill iaf att våra föräldrar skall fylla i dem nu så länge deras stil är läslig och de minns något från barndomen. Mamma ansåg mig vara en riktigt muminmamma med mina ideér.

Var då som sagt till stan för att hämta ut dem idag. Lite irriterande att de sänder det med My pack istället för itella. Visserligen betydligt billigare så, men desto värre för oss lantbor att hämta ut paketen. Gubben på Siwa var dessutom helfinsk idag. Testade honom först på svenska naturligtvis men han blev helt förskräckt o bad om hjälp av en annan kund. Så jag fick ge mig o byta till finska istället. Gick ju sådär men jag fick iaf ut paketet.

Hann en sväng till HH oxå efter lite småplock. När jag stod i kassan blev jag minst sagt imponerad över den stålmommo som stod framför mig i kön. Hon hade en korg som var minst sagt fullproppad. Förstår verkligen inte hur hon fått rum med allt och sen oxå orkade bära den! För ur korgen och upp på rullbandet kom 3 liter mjölk, 2 st 1½liters limsaflaskor, golvtvättmedel, chips..etc! Snabb matematik ger ju mig över 6kg redan där..

Väl hemma tibax leker jag den goda frun. M sökte solrosbröd i frysboxen igår men utan resultat. Gott bröd brukar oftast ta slut, kan man ju konstatera. Så även om jag inte hade någon inspiration till brödbak idag så blev det av. 5st solrosbröd ligger nu på jäsning. Det kommer att smaka riktigt bra med malenköttsoppa och färskt bakat bröd. *mmm*

Men nu är det kaffe som gäller och då är det tillåtet att slappa i soffan.

3 kommentarer:

Eva Holm sa...

Man kan ju välja att få paketet levererat till matkahuolto också, det gjorde jag sist och betjäningen var det inga problem med

sabina sa...

Jag råkade ut för samma finska gubbe när jag var dit efter ett cellbes paket. Via ellos kan man välja att få det till matkahuolto i kortesjärvi = suomelas. Mycket närmare och bättre!

Basi sa...

[Eva Holm] Jag noterade inte det under min beställning, men måste titta noggrannare vid nästa :)