Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

onsdag 30 mars 2011

Rivstart

Den nya köksleksaken fick en riktig rivstart denna vecka, ordagrant. Första utmaningen blev att riva ost och det lyckades riktigt bra. Den andra utmaningen var milkshake x2 och det lyckades också riktigt bra. Så med andra ord är jag nöjd med vårt inköp. Nästa projekt med den blir troligen leverbiffar, bara jag skulle hitta någon mald lever att göra dem av.

Ikväll blir det dock andra bullar, nämligen köttbullar. Har nu äntligen rullat klart dem, små och fina. Nu återstår bara evigheten det tar att steka dem..

4 kommentarer:

Alexandra sa...

Har du int ett knivblad till din assistent?! Isf är det bara att köra levern i den tills du får en bra konsistens!

Tanja sa...

Jag e nu int så insatt i köksmaskiner direkt, men jag vet att Margot vid boode brukar sälja mald lever! :)

Basi sa...

Alexandra; Jo det har jag, men klimpar det sig inte? O så har jag köttkvarnen till den andra hushållsassistenten.

Tanja; Skall kolla där. Var int till Willmans idag där de oxå säljer mald lever. Men de hade inget just nu.

Alexandra sa...

Nej he klimpar int se du lör tills du e nöjd men he gar snabbt. Är en väl beprövat knep! Hox bara ti ta bort hinnon på levdern furi!