Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

måndag 4 april 2011

Nedräkning pågår

Nu är det inte många dagar kvar tills vår efterlängtade vintersemester tar vid. Ska bli såå skönt att komma bort en stund och riktigt få vila upp sig. Häärligt. Men innan semestern tar vid så gäller det att få lite ordning här hemma och lite mindre mat i kylskåpet. Man kan göra rätt mycket av rester ur kylskåpet bara man tar sig tid till det. Lite överbliven skinka håller som bäst på att bli en skinkpaj till kvällen. Konstaterade att vår fruktskål var full av äpplen som ingen kommer att hinna äta upp. Så av dem blev det en äppelpaj till efterrätt ikväll. Maken kommer iaf att vara nöjd över den.

På spisen står även min lilla röda gryta o småputtrar på en köttgryta. Den får bli morgondagens mat eftersom köttet kräver sin tid för att bli riktigt mör och god.

Inga kommentarer: