Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

torsdag 10 mars 2011

En eloge till tanterna

Hemma hos oss är det jäsoplättar till kvällsmat. Tanken var att jag skulle steka dem i min fina gamla gjutjärns-plättpanna, men nepp. Jag hade varken kunskap eller tålamod för att lyckas med det. Så nu steks de som bäst i en vanlig teflon stekpanna istället eftersom jag inte äger någon annan plättpanna. Så kanske kunde de gamla tanterna som lyckas göra god mat i gjutjärnspanna dela med sig av kunskaperna? Men jäsoplättar är en konst i sig o det verkar ta sin tid innan jag behärskar steka dessa tjocka godsaker.

1 kommentar:

Alexandra sa...

Jag säger bara.. SMÖR.. Det är bästa tipset snåla inte med smöret när du steker i en gjutgärnspann. Plättar blir godast i en sådan! :)