Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

fredag 18 mars 2011

Postavi

För en tid sedan skulle systern låna en bok av mig. Hon skulle ha något lättläst att roa sig med under en tågresa. Efter en snabb titt i vår bokhylla kunde man konstatera att jag inte äger någon lättläst bok. Där finns istället en hel del självbiografer om människor med olika problem. Böcker så som; Anhörig. Gömda. Ta livet av mig, mamma!.Bakom stänga dörrar. Jaa, ni förstår säkert utbudet nu. Det närmsta man kommer något lättläst är väl alla böckerna om Annika Bengtzon, av Liza Marklund. Men roligare än så blir det nog inte.

Idag kom ett postavi med posten. En ny bok har anlänt. Ni har säkert redan listat ut i vilken kategori boken ligger. Den nya boken är iaf Mikaela Sonck´s bok Utan. En bok om barnlöshet och barnfrihet. Det har varit mycket recensioner om boken i dagstidningar och extra bilagor på senaste tid.



Inga kommentarer: