Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

torsdag 3 mars 2011

Famos bullar

Nu du famo, nu kan jag oxå rulla bullarna som du gjorde och få dem lika fina och jämna! Fast ditt recept på bullarna tog du nog med dig i graven. Precis som recepten på allt det andra du serverade till smurf-lemonaden. T.ex. kryddkakan och essorna..

Idag har jag flyt och det händer grejjer här hemma. Smörgåstårtan är färdig fylld och på bänken står två plåtar med bullar och jäser. Prövade på Leila Lindholms recept på bullar idag, det uppfyllde kraven på vad jag anser vara en god vetedeg. D.v.s. mycket smör, sam innehålla ägg och kardemumma. Nu ska jag fixa till dagens mat och sen får vi allt se om jag hinner till stan en vända innan det blir jobb dags. Tiden räcker ju inte till allt.

Inga kommentarer: