Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

måndag 14 mars 2011

4 timmar jobb

Efter en helg i jobbets tecken så var det riktigt skönt att mjukstarta veckan med 4 timmars arbetspass natten tills idag. Egentligen hade jag fått vara ledig hela första natten men delade istället upp ledigheten på två nätter. Det e verkligen lyx att bara jobba 4 timmar o sen få åka hem igen. Aningen mörkt är det förstås att köra hem men jag blev förvånad över trafiken. Jag mötte hela tre bilar på vägen hem o klockan var ju trots allt lite efter klockan 2 inatt. Skumt kan man tycka men de tyckte säkert det samma om mig.

Vaknade då redan lite efter sju imorse, ansåg det vara lite väl tidigt o sov vidare till klockan nio. Sen har det rullat på med hemmasysslor hela dagen. Kylskåpet fick sig en omgång o är nu rent o fint igen. Parenteserna var hit på kaffe o mamma stannade för att hjälpa mig frosta ur frysboxen.

Så nu väntar då ett fyra timmars jobb pass även inatt. Har försökt sova lite ikväll för att orka bättre men sömnen vill inte alls infinna sig. Nåja, fyra timmar är ju inte så lång tid så jag lär väl orka. Ser fram emot morgondagen när det vankas vattengymnastik med väninnan.

Inga kommentarer: