Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

lördag 12 mars 2011

Dagens tidning

Idag igen kom räkningen på dagstidningen vi beställer. Sjukt va dyr den är egentligen. Till på köpet har den stigit med hela 7€ från ifjol och enligt mig behövdes ingen prishöjning. Ja menar, vad har blivit bättre? Den faller ju t.om. mer sönder nu när de spar på limmet i "ryggen". För att vara ekonomisk ska man dessutom betala hela årsavgiften på en gång. Då spar man hela 34€ jämfört med att betala 2 månader åt gången, 26€ jämfört med att betala 3mån åt gången eller 10€ jämfört med att betala den i två rater. För att vara riktigt ekonomisk tänkte jag att en e-tidning kanske skulle vara billigare, då går det ju varken trycksvärta eller papper åt. Men nej se, den är exakt lika dyr som papperstidningen. Något jag helt enkelt inte kan förstå. Enda fördelen med e-tidningen är då att man kan läsa den redan när vanliga papperstidningen går i tryck. Men eftersom det mesta står i korthet på tidningens hemsida, som alla kan läsa fritt, så finns det sist o slutligen ingen riktig fördel med e-tidningen.

Inga kommentarer: