Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

söndag 1 maj 2011

Lugnet efter stormen

Första maj firades med kaffe och mjöd hemma på Ejde med resten av den storväxta familjen. Munkarna som jag och maken kokade igår hade stor åtgång och med hem kom en tom plåtburk.


Senare på kvällen grillade vi rester från gårdagen. Det är bara att konstatera att grillsäsongen är igång nu och det gäller att ha hem basvaror för oväntat besök.


Men nu är här lugnt och tyst efter en fartfylld helg. Dags att varva ner och samla krafter inför kommande arbetsvecka. Hoppas att alla haft en riktigt härlig första maj!

1 kommentar:

Anonym sa...

storväxt familj... hurm.. hur ska vi nu tolka det där då? Hursomhavre: tack för mat och sällskap! Nästa gång kan vi ju försöka bidra med något ätbart också... -elle-