Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

onsdag 25 maj 2011

Muminträsket


bilden är härifrån

Jag trodde verkligen inte att jag skulle bli så intresserad av dessa smått trinda vita figurer målade på Arabias muggar. Men efter att ha spenderat mer än en timme på nätet och tittat på dessa ljuvliga motiv så får jag väl bara bekänna att jag är fast i träsket. Nu vill jag ha dem alla, både samlarmuggarna och 'bruksmuggarna'. Men det blir nog en i taget och de allra äldsta får jag troligen bara drömma om. Priset på en av de äldre muggarna låg nämligen på 320€ på huuto.net. Lite väl mycket, även om det är en samlar mugg från 1990-1993. (på bilden andra raden uppifrån, längst till höger) Totalt har det utkommit 51 muggar med olika motiv, hittills, så en hel del fattas ännu hemma hos oss. Men något skall man väl samla skåpen fulla av och enligt mig är Arabias porslin ett rätt bra alternativ i den frågan. Det finns alltid andra samlare och man har möjlighet att få pengarna ur det igen om produkten hålls i skick. Annat var det med allt annat man samlade på som barn, så som glansbilder, ishockeykort, frimärken, suddgummin, knappar, klistermärken osv. Listan är väl oändlig på den punkten.

2 kommentarer:

Tanja sa...

Men kom ihåg att lappen måst vara kvar om man ska kuna bli rik på muggarna i ett senare skede... :)

Basi sa...

Lappen sitter kvar på alla mina samlarmuggar, det är bara bruksmuggarna som "saknar värde" men de finns ju fortfarande till försäljning. Borde kanske köpa dubletter..