Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

torsdag 19 maj 2011

Matsäck medtages

Efter 11 dagar med stegring så blev det idag ett besök till läkaren. En ung finskspråkig kvinna tog emot mig efter 2½ timmes lång väntan på jouren. Trött och hungrig som jag var ville jag verkligen inte prata finska. Så vid hennes frågan om jag kunde finska var svaret enkelt, nej. Det fixades enkelt med att en sjukskötare kom in och tolkade. Tur var väl det för en del ord var verkligen obegripliga. Men inte kunde de hitta något större fel på mig. En från labben kom in o tog nya blodprover och ifall de nu visar något så skulle sjukskötaren ringa upp mig. Så nu får vi väl vänta o se. Visst vill man att blodproven ska va i skick, men tillika skulle det vara skönt om de hittade 'felet'. Efter en lång väntan på jouren under en förmiddag blir man rätt hungrig så ett besök till affären efteråt var ett måste. Ett kort men tungt besök kan man konstatera. Sådana dagar önskar man att de hade snabbkassor, men nej det var bara att ställa sig snällt o vänta i den långa kön. Nästa gång jag får en tid till jouren skall jag förbereda mig med matsäck..

Inga kommentarer: