Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

tisdag 3 maj 2011

Samlingen

Igår på jobbet kom muminmuggarna på tal. Det visade sig att en av mina "nya" arbetskamrater även hon samlar på muminmuggar. Men hennes samlingen var betydligt större än min eftersom hon hållit på ett par år. Muggarna på bilden är från min egen samling. Den till vänster är min allra första mumin mugg som jag fick av min syster för väldigt länge sen. När jag tittade på arabias hemsida där alla muggar finns listade, så kunde jag konstatera att den tillverkades åren 1990-1996. Muggen till höger är den nyaste säsongsmuggen 2011.

Inga kommentarer: