Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

torsdag 28 april 2011

Säsongens bakverk


På svärfars begäran har jag nu prövat på att göra struvor. Resultatet blev riktigt bra, trots min kombination av olika recept. I många recept står det att man skall använda sig av struvjärn men eftersom struvor för mig är dessa ringlande klimpar så ville jag även att mina skulle se ut så. Riktigt som köpta struvor är de inte, eftersom de inte är lika tjocka. Men sen skall det ju också synnas att de är hembrända. Men självklart skall här också kokas munkar! Men det projektet tar vi itu med antingen lördag eller söndag. Måste ju spara en del nöjen till helgen också.

1 kommentar:

Alexandra sa...

Här skall munk kokandet komma igång imåron från morne/förmiddan. Om planen håller.