Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

torsdag 26 maj 2011

Fängelset

Maken återupptog renoveringen av vårt andra wc igår kväll. Renoveringen fick egentligen sin början samtidigt som resten av huset men stannade sedan av. När vi ändå hade ett fungerande wc så var det inget att akut projekt att få det andra i wc bruk direkt. Min mor lade dock ner många timmar på att få bort den gamla våtrumstapeten och hon döpte då wc´t till fängelset. För något direkt nöje är det inte att ta bort tapeten. Den sitter hårt fast och lossnar i små irriterande bitar. Maken jobbade sig fram med ett stämjärn igår och fick lös en del. Men ännu återstår en hel del som skall ner före lördag då nya gipsskivor skall upp.

Inga kommentarer: