Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

onsdag 25 maj 2011

färgsprakande fynd

Igår blev det lite äventyr istället för att sitta hemma o titta på väggarna. Jag var tvungen att ta itu med lite byråkrati inför framtiden så det blev lite pappersjobb vid fpa och försäkringsbolaget. Men sen blev det förstås också lite nöjen. Jag var ute på vift med mamma och vi besökte en del loppisar och tygaffärer. Med hem följde bland annat muminmuggen: Muminfamiljen samt en färgglad marimekko haklapp. Den orangea färgen är lika skrikande som barnstolen så det matchar ju helt fint. Muminmuggen var jag riktigt nöjd med eftersom den tillverkades 2002-2009 och priset var inte så fruktansvärt högt som det kan vara. Väl hemma kunde jag dock konstatera att det utkommer en extra utgåva av just den muggen iår och att priset på den nya förstås var lite billigare än vad jag betalade på loppis.. Nåja, sannolikheten att jag skulle ha fått tag på en ny är oxå minimal eftersom den inte säljs överallt.
Kvällen avslutades sen med säsongens första nypotatis. Den var förstås inhandlad på stan och kom från grannlandet, men goda var de ändå.


1 kommentar:

Tanja sa...

Åååh, du förstar int hu avis ja blir på den orangea Unikko-haklappen. Om några år vill ja å ha... :)