Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

måndag 18 maj 2009

säsongen är inledd.

Igår inledde vi säsongen vid Mosavatten. Det var jätteroligt!
Vi hade broderns små knattar med oss och det verkade även som om de njöt. Tålamodet räckte i hela 3½ timme men tyvärr var fångsten inte så stor. Pojken fick upp 2 mörtar och en abborre medans lilltösen fiskelycka inte verkade fungera denna gång. M hade ut bottenmete men inte heller det ville nappa. Men fiskar fanns det minsann, andra som var där gick stolt hem med 1-2 foreller. Nåja, bättre lycka nästa gång för vår del :)

Vi var iaf rätt trötta allihopa när vi kom hem. Den varma solen hade satt sina spår så jag tror ingen av oss hade svårt att somna.

Jag ser redan fram emot nästa fisketur!

2 kommentarer:

Marie sa...

Härligt! Ni hade nog en toppendag!

Anonym sa...

Jag hatar att fisk, men sku int vi kuna fara å fisk ein gang i somar? :D Jenny