Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

onsdag 20 maj 2009

Domedag

Besökte häslovårdaren idag för en hälsokontroll. Blev aningen förvånad över att det inte gjordes varken vägning eller mätning? hör inte det en undersökning till? eller kanske det hör till så länge man växer på längden.. syftar då på att man nu mest växer på bredden. Nåja, det blev till att uppskatta hur lång man var och hur mycket man väger o sen plita ner det på pappret. Så det finns något att jämföra med om 4år när det är dags för nästa test.

Istället var det mer tal om hur mycket man dricker, vad man äter och vad man borde förändra. Släktsjukdomar, medicinering osv..

Så kom vi förstås till den punkten jag var medveten om men inte riktigt brytt mig om. Jag är född med problem i öronen kan man väl säga. Som barn var det mer normalt att jag hade i öronen än att jag inte hade det. O ajj va sjukt det tog! Nåja, p.g.a av dessa öronproblem, som ändå minskat nu i min mer "vuxna" ålder, så bär jag inga hörselskydd i jobbet. *fy på mig* det är ändå alltför hög dB för att gå utan. Men vad kan man när inget passar? Öronproppar och öronskydd ger mig ett huvud fyllt av vacum och därefter sprängade huvudvärk. så jag är alltså hellre utan. Fyy på mig sa hälsofrääso o gav mig ett varnande finger. Man får inte förstöra sina öron i så ung ålder. Nehepp, tydligen får jag inte vara "slöuskdöuv" längre. Måste alltså ta tag i problemet nu då o försöka hitta lämpliga skydd för öronen. Vi får väl se hur det går..


Det är förstås Ebba som e ute i gröngräset o njuter. :)

1 kommentar:

sabina sa...

Vi fick nog besök.. :)