Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

tisdag 12 maj 2009

Permittering

Denna vecka är jag permitterad. Det är nu den andra veckan som permitteringen är igång och egentligen så är det fortfarande karensdagarna som jag samlar ihop. Men vädret e toppen och här hemma finns massor av jobb så långtråkigt lär det inte bli.

En del hemmasysslor är förstås roligare än andra, men det mesta måste ändå göras. Idag på förmiddagen tvingade jag mig att tvätta fönstren på utsidan. Det resulterade förstås i att jag såg hur smutsiga insidan egentligen var.. så det blev att ta itu med den när man kom in. Dock lite fuskande.. eftersom vår käre Ceasar (katt) har en tendens av att röra sig i fönstren o lämna spår efter sig. O det är ju öndigt att tvätta ett fönster för att låta katten smutsa ner det ett par minuter senare. det var iaf dagens ursäkt när man inte längre hade lust att tvätta fönster..


En upptäckt gjorde jag dock under dagens skitarbete. I gästrumsfönstret har jag länge haft en porslinsblomma. Det har mest varit grön, stor o irriterande. Men när jag idag tittade på blomman utifrån upptäckte jag att den har tre klasar med stora knoppar! Jag har absoulut ingen erfarenhet av en porslinsblomma med blom så det skall bli intressant att se hur den kommer att se ut. Iaf var knopparna fina :)

Så var det då dags att återgå till allt som skall göras..

Inga kommentarer: