Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

onsdag 27 maj 2009

en skapande paus

foto: maskrosorna framför min blombänk


Det kliar mig i fingrarna att få ordning på trädgården. Bort med ogräset och in med nya fräscha blommor. Jag hade det verkligen på gång här i början av veckan. Bänkarna är rensade, en del nya krukor förgyller gräsmattan och även en del nya perenner har fått slå rot i trädgården. M har klippt och trimmat o tillsammans har vi snyggat upp lite runt husknuten. Men ännu återstår en del jobb. Egentligen inga direkta måsten, men vem vill inte ha en fin trädgård att visa upp?
Till helgen skall vi ta itu med ett nytt projekt. Eller snarare ska vi reda upp ett projekt som någon tidigare fuskat med. Så till vår hjälpt anlände idag 18 ton fin sand.. vad vi ska göra med den berättar jag senare.

Idag blev det dock en paus från ute arbetet. Trots att vi skulle fått rejält med luft under vingarna. Vi har redan fått hämta trädgårdsgungan från åkern här intill. Blommorna i krukorna samlade vi in i garaget eftersom vi anser det är onödigt att förstöra alla knoppar med dessa starka vindpustar. Men denna paus är väl både på gott och ont. Det skulle ha varit roligt att fortsätta utomhus o ta itu med gallret på hundhagen nu när man har ångan uppe. Men tillika är det skönt att ha en ledig kväll och istället ordna upp lite här inne.

Så vi tog oss en riktigt skapande paus och bakade semlor.
Semlor fulla av frön och andra nyttigheter. Bl.a linfrö, solrosfrö, pumpafrö, havrekli, havregryn.. + mjöl av olika slag. :)

Nu kommer den första plåten ur ugnen så nu ska ja sätta mig ner och njuta av kvällens hembakade godbitar.

Inga kommentarer: