Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

lördag 9 maj 2009

Mulen lördag


Idag är en sån dag när man borde bakat bröd. Det är vått och trist ute. Skurarna kommer lite nu som då och det finns inget man kan göra ute. Tyvärr är frysboxen redan fylld med hembakt bröd som borde ätas upp. Men för mig är nöjet att baka det, inte att äta det. Såå, nu får jag hålla mig på sträckbänken ett tag och vänta att min skåpråtta ska ge sig på brödet. Fast även han anser väl att det är godast färskt..

Bilden på brödet ovan är min. Det egentliga namnet är väl säljägarens, eller Hannas limpa. Men för oss har det alltid varit "lessarbrö". Inget illa ment med namnet. Men eftersom brödet bakas i långpanna och är rätt grovt så räcker en sats till många personer. O leastadianer brukar ha rätt stora familjer.

Inga kommentarer: