Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

onsdag 13 maj 2009

Aktiveringsknappen?

Ikväll ska vi ha gäster och jag borde börja förbereda pajen vi skall bjuda på. Försökte aktivera mig och tog fram stekpannan och skärbrädan. Men när det var dags att ta fram löken kunde jag konstatera att den gått sin egen väg, m.ao. möglat. Så nu blir det en utflykt till butiken innan jag kan fortsätta förberedelserna. Jag tycker verkligen inte om dessa avbrott, dessa som orsakas av att en ingrediens visar sig vara dålig eller fattas.. suck.

Sen kan man konstatera att svanarna försvunnit. För knappt en månad sen var dessa vita knölar överallt. Men nu har de tydligen dragit sig tillbaka. Direkt fotovänliga är de inte heller eftersom detta är typ den bästa bilden jag lyckast få..

va har ni för planer för kvällen?

2 kommentarer:

Marie sa...

Hej Anso! Tänk att denna blogg har jag inte besökt förut! Va kul att du bloggar och dessutom rättså aktivt! Kul med egna, vackra bilder.

Ha de bra!

En vit vardag sa...

Hejsan!
Vi har na skåpe som vi fixar till na liti o ett soffbord. ja sko no måst koma o skåda på piktittarn!! Ja e sista dan på fridan så baket he e ja meir heimvees. vi får höras!! Surt ide me löken! he måst alltid va na tokide tå man kombe igang me na. :)