Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

tisdag 10 april 2012

Sysjuk

Läs igen, det står inte spysjuk som säkert 70% av alla läsare har läst det till. Nej, det står sysjuk. Jag har smurfat runt på en hel massa bloggar med fina barnkläder. Hemsydda, färglada och jättefina tröjar, klänningar och mössor. Rent ekonomiskt lönsamt är det sällan att sy egna kläder, inte ens barnkläder. Men resultatet blir ju något eget och inte något som massproducerats genom tiderna. 

Vanliga mössor i trikå är ju enormt populära nu. Men priset på dem är sjukt högt. Varför? Jo för att någon annan gör dem åt dig. Det är inte materialet som kostar, utan arbetet. Så nu skall jag försöka mig på att sy egna åt vår lillfröken. Försöka duger, rätt långt iaf...

Inga kommentarer: