Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

lördag 14 april 2012

Barfota barn i livet

Du har tappat ditt ord och din papperslapp,
du barfotabarn i livet.
Så sitter du åter på handlarns trapp
och gråter så övergivet.

Vad var det för ord - var det långt eller kort,
var det väl eller illa skrivet?
Tänk efter nu - förrn vi föser dej bort,
du barfotabarn i livet.
-Nils Ferlin 

Riktigt så illa ställt är det inte. Faktum är att jag fått ordning i min "sko-park".(har andra maskinparkar så kan väl jag äga en sko-park?) Jag har lyckats sortera bort alla skor som jag inte längre använder/som inte längre passar på mina fötter. Efter graviditeten blev mina fötter nämligen aningen större, typ ½-1nr större i skostorlek. Att det skulle ha så stor inverkar på min "sko-park" hade jag inte kunnat tro. Det var inte bara en och två par skor som fick söka sig nya fötter. Vi kan väl istället svänga på steken och säga att det snarare var en o två par skor som stannade kvar. Typ sandalerna och en del finskor. (nej, inte finskspråkiga kvinnor utan festskor) Inser nu att jag inte ens provat alla skor ännu, typ gummistövlarna och vinterkängorna, kanske finns det fler skor att förnya. Hur som haver fick systern en helt ny skogarderob. O jag förlorade mina nya sköna vagabond.. -som var för små.
..tur att man kan köpa nya i större storlek..

Inga kommentarer: