Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

torsdag 5 april 2012

10 ägg senare

Vem klarar sig på ett vanligt litet äggpaket? Det är dagens stora fråga. Jag har nu fått den fina möjligheten att få hem äggkartonger med 30ägg/kartong för några ynka euro. Det är min far som står för denna hemleverans och oftast kommer han med 3-4kartonger åt gången. När jag sen påbörjar min sista äggkartong känns det som om jag är nästan utan ägg. Trots att det då kan finnas 27 ägg kvar i den nyss påbörjade äggkartongen. 

Jag kan inte påstå att vi äter överdrivet mycket ägg, men de finns ju trots allt med i rätt många recept. Så som; omelett, pajer, bullar, muffins etc. Som idag t.ex så gjorde jag av med tio ägg på tio minuter. O resultatet? Ja det var en laxpaj, en malenköttpaj och en kvargpaj. Många ägg, men ingen överdriven konsumtion.

1 kommentar:

Alexandra sa...

Så sant så sant. Jag försöker allti ti köp lådona med 15 ägg i så e ska räck liti länger. Lyx me hemleverans åv så myki ägge he sku ja å vila ha!:)