Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

onsdag 18 april 2012

dittan & dattan





Ordet långtråkigt existerar inte i min värld, iaf inte för tillfället. Jag har projekt i olika kategorier långt upp över öronen. När det ena behöver en paus, ja då tar man itu med det andra och där emellan lever man i nuet. Ja, i nuet betyder i mitt fall att umgås med resten av familjen och sen övriga vänner och bekanta. 

Mina sy projekt fick en abrupt paus strax efter att jag kommit igång. Jag väntar nu på mina tyger som jag har beställt samt på mönstertidningen jag valt att prenumerera på.  Trist att behöva vänta när man så gärna skulle ta fram symaskinen och sy coola kläder åt lilltösen. 

Men som sagt, jag går inte rastlös. 

I ett par dagars tid har jag istället ägnat timmar åt min brors hemsida. Det här med att koda hemsidor är inte så enkelt och man glömmer lätt koderna man skall använda sig av. Senaste uppdateringen på hemsidan var år 2006 så man kan lugnt säga att jag är lite bortkommen bland taggarna. 

O för att inte gå helt utan projekt på bakfronten så ringde svägerskan igår och önskade en tårta till minstingens kalas nästa helg. Så den planeras som bäst i bakhuvudet.

3 kommentarer:

anevso sa...

Va du e duktig som orkar kod hemsidor. Själv har jag övergått till att bygg upp dem visuellt o låter programmet skriva dit html koderna. ;) / Anna

Basi sa...

Vilket program använder du dig av? Jag hade mer än gärna sluppit lättare undan, men inget program verkar vilja samarbeta med mig.. ;)

anevso sa...

De heter webplus. Fasters hemsida www.alternativakuten.fi är gjort i de programmet.