Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

onsdag 11 april 2012

Sybegäret fortsätter

Idag har jag producerat. Roligt med resultat, speciellt när det blir bra. Lite fusk blev det med pyjamasen eftersom min mor sydde fast både muddar och dragkedja. Men sen är det ju rätt många år sen jag gjorde det själv och allt kan man inte minnas från högstadiets handarbetstimmar. Handarbete var ju inte ens intressant på den tiden. 
Men mössorna är mina egna. Rätt coola va? O så ser de förstås bättre ut på än där de ligger. 
Jag gjorde även ett försök på en liten klänning, men gav upp innan jag fick den klar. Mönstret var dåligt, på riktigt. Det resulterade i en extrem bred klänning och att ändra mönster och sy in klänningen, det är tillsvidare överkurs för mig. Nu gäller det att hitta bättre mönster att utgå ifrån så att jag får fortsätta skapa små tjusiga kläder av charmiga tyger.

2 kommentarer:

Anna M-E sa...

Snygga saker :) Undrar om dehär med kliande syfingrar e något man kan smittas av som hemmamamma? Har själv just köpt tyg till dregglisar o. mössor.

Basi sa...

Misstänker det är så. För mig är det lite kunskapen som sätter käppar i hjulet mer än fantasin inom detta område..