Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

torsdag 12 april 2012

Övergiven och överbliven

Påsken är över och jag har plockat bort det lilla påskpynt som jag orkade släpa fram. Men kvar står ännu en tupp på arbetsbänken, full med chokladägg. Det kom inte så många häxor i år så äggen hade ingen stor åtgång. O med tanke på att de fortfarande ligger framme så har ingen här i huset heller något större intresse av att äta dem. Vad gör man då med ett helt tjog chokladägg? Jag funderar starkt på att smälta ner dem till en chokladkaka. I dem är det ju ingen större skillnad på vilken sorts choklad man använder sig av. 

Skall tvinga mig till en kaffepaus nu. Även om det kliar i fingrarna att fortsätta ordna upp här o var. Underligt egentligen, somliga dagar fastnar man nästan i morgonens kaffekopp och får inget alls gjort. Medan andra dagar, som idag, hinner man knappt sätta sig ner med en kaffe.

Läkarbesöket gick förövrigt bra. 15 minuter fram och tillbaka till den lokala rådgivningen för att få höra att örat ser bra ut och att det troligen var ett vanligt virus.

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Muffins gar ju å bra att gör och gott med en överraskning in i!:)

Basi sa...

He blir mang muffins innan all choklad är använd. Har t.om. kvar chokla från jul. Ligger liiti baket i konsumtion..