Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

måndag 8 augusti 2011

Lätt plånbok och tunga fötter

Det blev en heldag i Seinäjoki tillsammans med mamma idag vilket nu känns i både fötter och plånbok. Har spenderat pengar som en shoppingsjuk-tonåring men dock inte på kläder och prylar åt mig själv. Istället är det den ofödda ungen som fått en hel del nya saker. Tänk, barnet är inte ens fött och redan nu helt bortskämd.-eller hur var det nu?- Med hem följde faktiskt mest praktiska prylar som tuttflaskor, kläder och tuttar. Med andra ord småsaker för stora summor. Jag hoppades även på att hitta lite kläder till mig själv, närmare bestämt amningströjor. Men utbudet på sådana kläder är minimalt och av det lite vi hittade föll inget i smaken. Så vi fortsätter shoppandet över internet nu då.. Den enkla matematiken mindre lön och mer utgifter kommer faktiskt inte att fungera i längden. suck.

Inga kommentarer: