Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

måndag 29 augusti 2011

Rent hus

När man skall gå hemma större delen av veckan så orkar man inte se på all gammal inredning och ingrodd skit. Därav har jag nu påbörjat en ordentligare städning. Hur långt jag hinner och hur mycket jag orkar ser vi sen, men allt är ju hemåt. Andra tvättmaskinen är igång och det verkar som att jag får se botten av tvättkorgen ännu idag. Sådana småsaker är vardagslycka för mig. Men även diskbänken fick sig en omgång med mirakelmedlet. Universal stone, heter märket som jag använder för tillfället men medlet har många namn och säljs ofta på mässor. Det var svärmor som tipsade mig om det och sen dess har det använts rätt flitigt hos oss. Skillnaden på ren och smutsig propp till diskbänken syns på bilden ovan. (Den till höger är alltså ren.)
En beställning på nya gardiner är oxå gjord så innan de skall upp måste fönstren få sig en omgång. Vi har nämligen haft extremt mycket flugor i sommar och de har satt sina spår här och var. Men nu blir det en paus i städandet för ett besök i staden samt en kaffe med mormor.

Inga kommentarer: