Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

lördag 20 augusti 2011

Livet i en bubbla

Så var makens semester över och vardagen kommer emot på måndagen. Egentligen borde man väl vara smått besviken nu när den långa ledigheten är över men för min del är de riktigt skönt att få hål på bubblan. För att ha semester är ju att leva i sin egen bubbla en tid. Det finns inga rutiner och inga riktiga måsten. Så var det iaf med vår semester i år. På radion talade de i morse om att man under semester sover rätt få timmar men det påstående stämmer inte in på oss. Här har vi minsann sovit ut ordentligt och bra är väl det för mindre timmar sömn lär det bli under hösten. Nu skall vi spendera dagen med att få bort lite dammtussar som växt till sig under sommaren och sen till kvällen blir det full rulle med syskonbarnen.

Inga kommentarer: