Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

fredag 19 augusti 2011

Juthbacka


Även i år orkade vi igenom det enorma "loppiset" på Juthbacka. Så tydligen krävs det lite mer än en stor mage till att stoppa mig. Fynden i år var få men omtyckta. Vi hittade lite fler tallrikar till den gamla servisen samt en del ny-gamla muminmuggar. Det fanns rätt många "vill-ha" muggar på plats men ännu avgör priset rätt mycket om de får följa med hem eller inte. Dessvärre verkar minnet över vilka vi redan har tryta lite så en som redan fanns i samlingen följde med hem. Men vad gör det, vi säljer den vidare i något skede.

O som ni kan lista ut av bilden ovan så fortsätter experimenten med egengjord glass. Igår gjorde vi glass på havtornsbär och nu som bäst tillverkas jordgubbsglass. O många smaker återstår att testas..

Inga kommentarer: