Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

fredag 26 augusti 2011

Livet rullar vidare

Dagar när man verkligen får något gjort är för mig bra dagar. Idag är en sådan dag när det mesta har gått vägen och jag har fått något gjort. Startade dagen med en sats glass, (yllätys). Idag försökte jag mig på polkagris-glass men resultatet blev nog inte så gott som namnet låter. Av äggvitorna gjorde jag maränger under tiden som glassen gjorde sitt i glassmaskinen. Sen bar dem av hem till Ejde för lunch med parenteserna. Lite annan variant på att äta hemma med tanke på att jag både hade med maten och tillredde den på plats. En lite mer avancerad version av matkasse för fyra, kocken följde med på köpet. Väl hemma igen har jag nu en morotskaka i ugnen. Morötterna vi hade i kylskåpet hade nämligen börjat få grön blast igen så jag ansåg det var hög tid att använda dem. O under tiden kakan gräddas har jag skurit upp köttet som vi skall grilla imorgon kväll, så allt löper rätt bra. Maken lovade nu ta över tillredningen av köttet och jag för min del skall ta itu med omplantering av grönväxter. Livet rullar vidare..

Inga kommentarer: