Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

fredag 2 oktober 2009

Löövli

Lovley, skulle väl den rätta stavningen vara. Men i höstens tider går löövli minst lika bra att använda med tanke på alla löv som flyger omkring. Vår gräsmatta är snart helt täckt av alla lönnlöv som faller ner av vår stora fina lönn. Det innebär alltså en hel massa jobb innan vi ser gräsmattan igen. Men även om det återstår en del utejobb i höst så tycker jag ändå att lönnen är bland de vackraste träden nu i höst. Innne i byn finns en riktigt knallröd lönn, den är såå fiin!

Igår renoverade vi wc. Visserligen hade paret som bodde här före oss gjort en märkbar renovering där redan men vi var inte helt nöjda med färgerna. Så igår stod M i alla möjliga underliga ställningar och målade runt toalettstol och handfat. Det blev ett riktigt lyckat resultat! Samtidigt så böt vi lampa eftersom den gamla var lite trasig. Så nu har vi ett riktigt nytt och fräscht wc att erbjuda våra gäster. :)

Idag hade vi tänkt byta ut golvsilen i duschen. Men vi får se hur mycket som blir gjort sist o slutligen.. Denhär dagen fick en alltför mjuk start för att åstadkomma något vettigt. Så troligen blir det en livsnjutardag tillsammans med mitt broderi. Man måste ju ta tillvara denna sista dag av permittering. M däremot kanske gör något vettigare, han har ju trots allt ännu 2 v kvar i sträck av sin permittering...

Inga kommentarer: