Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

fredag 23 oktober 2009

Ny yoghurt i huset



Ett bra sätt att få nya matvanor i hemmet är genom att handla tillsammans med vänner. Man får alltid nya tips om rätter och så får man förstås trevligt sällskap i affären. Senast i tisdags var jag till stan tillsammans med min vän T och handlade mat. Hon tipsade om en yoghurt som både är god och lägger igång magen. Yoghurten, Activia, fick följa med mig hem på prov. Det visade sig vara ett riktigt bra tips. Personligen har jag mest bojkottat den för att den ständigt dyker upp i tv reklamerna. Men, som T sa, så är den riktigt god och fart på magen får den minsann! Men det är sen inte att undra på, hela yoghurten är full av tillsattsämnen...

För övrigt kan jag berätta att vi ska få ny skiva till köksbordet. Det går på "garantin". Troligen lär vi få vänta rätt länge på den, men bra iaf. Ännu bättre skulle det ha varit om tillverkarna av bordet hade påpekat åt försäljaren av det att man bör ha duk eller tabeletter de 3 första veckorna. Det tar nämligen ca 3 veckor innnan lacken på bordsytan är så pass torr att man kan placera en varm kaffekopp på den utan att det lämnar spår..

Inga kommentarer: