Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

söndag 18 oktober 2009

hade nar & hide san

Som ni kan se av bilden har vårt köksbord äntligen anlänt. Det kom i torsdags, på sin (tredje) utlovade dag. Allt gick dock inte enligt överenskommelse. Han som vi handlat med lovade nämligen att ringa innan han skulle komma. Men vi fick inget telefonsamtal, däremot väcktes vi av en argt skällande hund klockan 08:10. När vi tittade ut kunde vi se en lastbil backa mot vår ytterdörr. Köksbordet hade anlänt.

Vi är riktigt nöjda med det. Det är stabilt! O så kunde vi konstatera att skenorna under är så pass långa och stabila att vi kan lägga till ännu en tilläggsskiva. Vi får se om det är nödvändigt, men möjligheten finns iaf..
Ett stort minus med bordet är tyvärr ytan på bordsskivan. Den tål ingen direkt värme. I fredags lyckades vi förstöra den med varsin varm kaffekopp. Kvar på bordet är två runda fula ringar av värmen.. gissa om jag var arg?! Jag anser att ett köksbord värt strax över 1000€ bör tåla värmen av en kaffekopp. Man kan väl inte vara tvungen att ha tabletter eller duk på jämt?

Åter till rubriken då. Det är underligt hur det alltid finns undanflykter när något måste göras. Så till slut har man en mängd måsten som man måste ta itu med. Det blir ingen lycklig över. Ikväll är jag iaf på humör att ta itu med en del måsten. Man får minsann trötta ögon av att se allt skräp som man lever med. Har nu ordnat upp i vårt kallförråd och nu skall jag ta itu med sommarkläderna. Det finns ingen värme kvar för dem.

Inga kommentarer: