Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

lördag 10 oktober 2009

utearbeten




Det börjar bli riktigt höstväder ute. Kallt, trist o småruggigt. Ett annat riktigt hösttecken uppenbarade sig denhär helgen, nämligen marknaden. Det var inget att hurra för iår helller Stånden blir allt färre och varorna blir bara dyrare. Men vad annat kan man förvänta sig när staden höjer hyrorna för försäljarna? Snart har vi ingen höstmarknad alls.

Härom dagen krattade vi ihop lite löv på framsidan av huset. Men nu ser det förstås lika ut igen när en lika stor mängd lönnlöv har kommit ner. Nåja, om man tar lite åt gången så går det bra..

Idag blir det tyngdlyftning för vår del. Vi ska nämligen tömma ett förråd på frysboxar och dylikt. Misstänker att det kommer att kännas i både armar o rygg när kvällen kommer. Men det blir kvällens problem..

För övrigt väntar vi ännu på vårt nya köksbord. Det skulle komma i torsdags men var då ännu inte leveransklart. Försäljaren lovade att vi skulle få det senast lördag, dv.s idag. Men igårkväll ringde han och meddelade att den nya leveransdagen blir inkommande torsdag. Det känns lite surt att vänta, men vad kan man?

1 kommentar:

Jocke sa...

Det blir rabatt pga av försenad leverans naturligtvis. En extra stol eller kanske en duk.