Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

lördag 26 september 2009

100 år

Idag är flaggan i topp både hemma på Ejde och på Purmohemmet. Fammo fyller nämligen 100 år idag och det skall vi minsann fira! Hennes egen önskan var att barn & barnbarn skulle städa gravgården när hon fyller 100, men eftersom kvinnan är vid liv så tänker vi spendera lite tid tillsammans med henne istället. Gravgården hinner vi både städa och besöka senare.

100 år är verkligen en lång tid och tänk hur mycket som har hänt under dessa år. Det finns mängder av årtal som vi bara har läst om men som fammo har upplevt. Tänk, hon var 8 år när Finland blev självständigt medan vi har växt upp i ett självständigt land..

Jag är imponerad av denna kvinna, mer kan jag inte säga. Så visst önskar man att man brås lite på henne trots allt..

Tårtan på bilden är från hennes 99-års dag. Iår har yrkesskolan fått äran att göra hennes tårtor.





1 kommentar:

Gamla hamn sa...

Hej Anso,

trevligt att vi hittat varann på nätet! Jag ser framemot att få börja följa med vad som händer i ert liv. I vanliga fall brukar det ju gå via Janna eller mor i korta meningar.
Ha det gott och hälsa M.
Lotta