Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

fredag 23 oktober 2009

Mysbrasa

Ikväll kommer min "lilla syster" o hennes fästman hit på besök. På menyn står det korv, grillad korv för att vara mer exakt. Paret drog nämligen den uppgiften under en lek på vårt bröllop. Så nu skall det bli av. Eftersom det redan är rätt kyligt och mörkt ute så blir det en eld i vår öppna spis istället. Premiären av höstens mysbrasor hade vi redan i måndags, helt underbart var det. Det lär bli många sådana mysbrasor i höst & vinter om jag får bestämma. På bilden ser ni vår kista som passar utmärkt som vedförvarare. I det lilla facket till höger i kistan förvaras tändstickorna. Då finns de alltid (läs; oftast) på plats när man behöver dem.

1 kommentar:

maria sa...

Fiina saker :) vi har å myyst framför braso !!