Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

tisdag 17 januari 2012

Synligt resultat

På vintern får man mycket god vardagsmotion och förhöjd kondition av allt snöarbete. Igår snöade det rejält hemma hos oss men ingen hann med det igår kväll. Så efter dagens promenad, när jag var färdig uppvärmd, tog jag snöskuttan vackert i hand och påbörjade röjningen. O man kan väl inte annat säga än att den vardagsmotionen minsann ger synligt resultat! Inte på mig dock, utan på gårdsplanen. Riktigt hela stora planen blev inte skuttad men tillräckligt mycket enligt mig.. För även om snöskuttning ger bra motion, så ser jag ändå lite fram emot att få hit "Lille-röd" och det spygröna schaktbladet maken ringde på igår.

Inga kommentarer: