Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

torsdag 19 januari 2012

Lite naknare



Så var det då äntligen gjort. Projektet som hängt över axlarna under hela veckan -nämligen städningen av garderoben. (Min sida är nu städad, jag vågar mig inte på makens ifall jag skulle slänga något favoritplagg.) Det blev en hel platspåse full med kläder som skall till någon bättre behövande. Det i sin tur tyder väl på att det inte var alltför länge sen jag rensade sist? Men sen blev det också en påse full med amnings- och mammakläder och en påse för ekorosk. I gömmorna hittade jag en låda med kläder jag lagt undan under tiden jag var gravid. Kläder som jag tänkte skulle passa efter graviditeten, men tjii så fel man kan ha. Egentligen hade jag kunnat ge bort hela lådan direkt eftersom jag inte ens mindes vilka kläder jag lagt undan. Men den som spar, hon har. - Vilket egentligen är rätt onödigt eftersom de kläder man använder oftast finns ren i hyllan, smutsig i smutskorgen eller som bäst i tvätten. Det är som med barnkläder, de behöver bara tre bodyn, en på- en i tvätten- en på tork. Det är dock en liten lögn, det går åt fler, men tanken är god.

Inga kommentarer: