Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

lördag 14 januari 2012

En kamp mot ljuset

Jag är kung på ursäkter, speciellt när det gäller att motionera. Det är så enkelt att säga - nej, jag orkar inte / det blir snart mörkt/ det kommer något i dumburken / E kommer att skälla ut hela byn osv..
Men ikväll fanns det ingen bra ursäkt för att säga nej till en promenad. Eftersom vi spenderat större delen av eftermiddagen/kvällen hos svärföräldrarna, med att trycka i oss godsaker, så var klockan rätt mycket när vi kom oss iväg E och jag. Kvällspromenaden blev därför rätt effektiv för att hinna både fram och tillbaka så länge gatubelysningen var på. Marginalen var inte stor, men vi hann innanför dörren innan den slocknade. O riktigt nöjd får jag vara med prestationen, vi kom långt under våra 60minuter och E lyckades bara väcka intresse hos två hundar varav hon besvarade endast en. Tilläggas bör att vi passerade minst sex andra hundar under promenaden.

3 kommentarer:

Alexandra sa...

Skönt ti va ut å frisk upp se iaf! Jag brukar fösök få motionerasi undanstöka från förmiddan för tå får man göra va man vill efteråt å veit att int e ligger på att man ha mena far ut å ga!

Linda sa...

Duktigt! Kanske du ändrar dig ännu o kommer med på tjejmilen!!??

Basi sa...

A: det gäller väl att få in det i dagsprogrammet så att det hör till rutinerna. Men idag är det stop igen pga av dåligt väder och småkrasslig unge.
L: Det ska nog många promenader innan jag börjar springa ;)